FEMENISM

 Hej mina vänner. Shit vad länge sen det var jga skrev. Det måste varit två månader sen. Eller mer

Det har händer saker i livet och bloggen kommer inte först för mig. tyvärr 

Men jag har inte tänkt att prata om det. Jag har tänkt att prata om femenism. Vad är det? Kan man fråga sig. Vad betyder det. Och hur ska jag vissa att jag är en femenistisk person. För mig är femenism jämtstäldighet. Att killar och tjejer är lika mycket värda. Och vi kvinnor nu ska få ta plats. Det har vi alldrig fått så step upp women. 

Det kanske låter enkelt att vara femenism och som kvinna stå upp för sitt kön. Men det ska ni veta är en av det svåratse utmaningarna. 

Detta har jag tänkt på mycket. Borde vi människor inte bara se på varandra som männskor och inte kille och tjej. Man borde inte bry sig om vilket kön ens kompis har. Man borde tänka att det är en underbar människa. Varför sak man dela in männskor i grupper broende på om man har en snippa eller en snopp. Och tydligen de människor som har en snopp ska ha mer makt. De är starkare. De är coolare. Ja, det kan man göra en hel lista till. Om man tänker på det låter jättekonstigt och overkligt men det är det verkligaste man kan komma. Så varför är välden fortfarande så här fucked upp om det då är så enkelt? Varför måste vi med en snippa lida. Och de med en snopp ha makt. 

Ja enlit forskning kankse snopp gruppen har mer muskler. Men vem bryr sig. man är inte bara cool genom attt ha muskler,  man vissar sig cool genom att vara smart och använda den till bra saker. Då är man ball och cool.( om man inte skryter om det) annars är man så feg som det bara kan gå. Så här är det. en människa som skrytter är bara täken på att du inte har något självförtroende.  Sorry bitches! But thats the truth. 

Om du vill vara feminism. Börja se på på människor som männsikor. Männskor som har olika kön men är inte indelade i grupper. Varför sak vi männsikor leva efter normer och ideal vi ska leva efter lycka. Vi ska inte döma anndra frö vilket kön det har. vi ska inte se på anndra bara för att det inte ser ut som de flästa. vi är alla männskor och that's it. Vi alla gör fel. Vi alla är någon gång glada. Vi alla går igenom tuffa grjer. vi alla kommer dö. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Äfter skolan.

DÖDEN!!

Nu är jag väldigt trött!