DÖDEN!!

 Hej! idag ska jag prata om oro. 

Jag har/är en känslor människa. Det betyder att jag kan känna in vad andra känner mer en vad dom flesta gör. Tillexempel om någon är ledsen känner jag det direkt även om personen inte säger det.

Min Psykolog säger att det är min superkraft och det är att jag kan känna flera känslor som andra känner. 

Och det kan var en jätte bra superkraft men oxå jobbigt. 

Så om man  har samma superkraft som jag så vill jag bara säga att man har inget ansvar för andra. 

Det är dom skälva eller om dom är barn, deras föräldrar. Men det är inget fel med att ha denna superkraften heller. Och jag är stålt att jag har den. 

Man ska inte skämmas tycker jag. Tillexempel din kompis kanske har det jätte svårt i skolan men du tycker det är skit enkelt. Det jag menar är att alla har sinna saker dom kämpar med lite extra. Men det är okej. Livet kan inte vara perfekt. Jag tror att likvet är en gåta och när man dör har man klarat gåtan. Och gåtan ledere oss in i livet.

Jag menar att man lär sig hur man ska lista ut den där gåtan och lära sig att inte ge upp. Så ni som känner att ni vill bli perfekta så säger jag bara att det är omöjligt. När man listar ut sin gåta så gör man oxå mistag. Och det hör till. Och när man dör ska man var astålt över att man har listat ut gåtan och inte get up.

Om allt skulle var perfekt i livet skulle vi leva som en robot och det vill vi ju inte. Iallafall inte jag. Och om du skulle vara perfekt så skulle du inte låta dig skälv känna känslor. Som arg, ledsen och besviken och så vidare. 

Och vad jag menar med oro menar jag i detta falet menar jag döden. Är man rädd för döden eller inte kan man fråga sig? Det är många soom är rädd för döden och vad som kommer händ afteråt och så vidare.

OCH DET ÄR HELT VANLIGT! ALLA GÖR DET.

Men jag vill ge er lite tips som hjälper mig och kan hjälpa er. Det första och viktigaste är att man ska ha rutiner. Att man gå upp på morgonen och sover på natten tillexempel. Det är oxå viktigt att röra på sig och motionerna. 

Detta kan hjälpa er att få ut dom jobbiga tankarna och få ut den negativa energin som finns i kroppen. 

Vad händer om man inte rör på sig alls?

Kroppen mår först och främst inte bra. Och man kommer få en sämre sömn. Vilket kommer göra att din vardag jobbigare och tröttare. Nör man är trööt får man mer oro. 

Så om man rör på sig för lite så börja gå eller cykla till jobbet eller skolan kanske. 

Det kan hjälpa dig med din oro, för då blir du av med den negativa energin som om du inte rör på dig går till din oro. 

Hoppas ni alla har lärt er något nytt idag. Jag gör detta för att jag vill della med mig om vad hjälper mig och nu kanske er. Och kommihåg att denna oron om döden är jätte vanlig. 

Kommentarer

  1. Det är så imponerande att se en elva åring skriva det här

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Frågor!!

Äfter skolan.

Gott nytt år del 2 - fyrverkerier