Ibland måste man vara självisk

 Hej mina vänner. Just nu så är klockan 23:44 när jag skriver detta. Jag kan inte sova. Imorgon är det skola och jag tror det är en anledning till varför jag inte kan sova. Jag ska förklara varför men inte en. 

Jag har en tendens att bli väldigt orolig och jag är oxå väldigt inkänande och känslosmart. Så till och börja med vill jag vara öppen i denna bloggen mig skällv och dela saker jag kämpar med som jag har skrivit innan. Jag har sen väldigt liten ålder varit väldigt orolig av mig. Ibland över går det till stark ångest och ont i bröstkrog och mage. Jag vill inte skämas över att jag inte är på tipp topp hela tiden men jag vill inte skrytta om det heller. 

Så skolan för mig har alltid varit jobbig. Inte för att jag har svårigheter i lärandet utom mer allt de sociala. Jag har kompisar osv men jag väljer hälst att inte hänga med dom. För allt som har med att vara social tröttar ut mig. Efter en hel skoldag är jag helt slut när jag kommer hem. I skolan går det tankar runt och runt i huvedet på mig. Sa jag något fel? tycker dom jag är konstig? sa jag fel ord? blev jag tillsagd? komme jag få f om jag gör det där? För jag är så rädd att göra någon ledsen. Jag är rädd att folk inte ska gilla mig. Jag är jätte rädd att göra någon arg.  Och jag är väldigt känslosmart vilket betyder att jag känner in vad folk känner även om de är helt tyst och bra står där. Det låter som en superkraft och JA jag ser det faktist som en. Det kan vara en jätte bra superkraft men oxå en väldigt jobbig. Så därför måste jag ha minna pauser. 

Jag har lärt mig att alltid vara mig skällv. Jag skulle säga att jag är det. Om ni har sett på ett av minna inlägg när jag skriver mitt i natten om hur övertött jag är och lägger upp en jätte knasig bild på mig skällv. Jag gör det 1 för att jag tyckte det var kul 2 för att vissa männsior att vi tjejer framförallt inte ser ut som små barbie dockor. Och jag vill inte bli behandlad som en heller. Jag vill bli behandlad väll och inte som någon himla docka som alldrig mår dåligt och alldrig har en ända liten prick i ansiktet. Jag har visst en prick i mitt ansikte och den är jag stolt över för den vissar att jag har hormoner och känslor och är en helt vanlig person. Så snälla tjejer skäms inte över er skällva för att ni inte har ett lika slätt ansikte som Kim Kardasian. För ingen vill se ut som henne. Va er skällv och klä och sminka er hur ni vill. Och utgå inte från vad män vill att vi ska vara. Vissa dom saningen. 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Frågor!!

VEM BRÖT FOTEN IGEN, JO JAG!!!

FÖRLÅT