Min artikel till skolan. Jag vill att ni ska se!

Vi ska rädda världen!

Just nu är vi i en pandemi men vårt klimat fortsätter bara att bli värre och värre. 

Jag vill oxå skriva om hur vi människor misshandlar djur. 

Kolmården kanske låter som en jätte rolig plats med massa glada djur men det här är sanningen. 

Delfinerna som lever på kolmården kanske verkar ha det jättebra. Men nej! Det måste bo i en liten bassäng året om och måste göra samma sak dag efter dag. Delfiner och andra djur är fria djur som ska få leva fritt. Tänk om vi människor skulle bli tvingade att stå på scen varje dag mot vår vilja. Men det är så här många djur lever dag och natt. Men egentligen handlar det bara att till exempel kolmården bara ska tjäna pengar på att utnyttja djur som ska få leva fritt. Det människor som ligger bakom detta är bara ute efter pengar och bryr sig inte om något annat. Djur ska inte få lida för att människor är ute efter pengar. 

Det ser ut som att det har det skönt men det ska lida av högt ljud och det får inte ens röra sig utanför den här lilla bassängen. Många människor är upprörda över detta och att det man ser har egentligen en hemsk bakgrund

Men det finns mer. Mycket djur över hela jorden är utrotningshotade på grund av att man tjänar pengar på det.  Det är inte rättvist säger mycket människor som har sett verkligheten.





DET VAR MIN ARTIKEL. Jag blir helt galen på det här och vill aldrig åka till kålmården igen. Liksom vad är detta!? Detta var ett arbete vi hadde till skolan. Det var att vi skulle skriva en egen artikel. Detta var då min.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Frågor!!

VEM BRÖT FOTEN IGEN, JO JAG!!!

FÖRLÅT