Minna sjukdomar - del 2 - Astma

 Jag ska först bara förklara vad astam är och vad det är jag kämpar med. 

Astma är en lungsjukdom som gör att mitt luftrör svulnar och jag får svårt att andas. 

Jag har en astma som jag kan känna av när som helst. Den gör oxå att en förkylning blir värre. 

Vad jag menar med det är att jag får betydligt mycket mer slem och det slutar ofta med att jag kräks i slutet av förkylningen. 

Så förkylning är inte så kul för mig men på senaste tiden när jag varit förkyld så har jag inte kräkst vilket gör mig jätte glad! 

Men det finns olika typer av astma. Och det är många som har astma tyvärr. 

 Men jag  ska vara ärlig och säga att astma inte är kul att ha. I början kan det känns spänande och nytt.(så kände jag) men efter tag så trötnar jag på det. 

Men astam är inget farligt och jag har kompisar och anndra som har det men ändå kan röra på sig och vara aktiva fast man har ett litet hinder. 

i början när jag blev diagnosiserad att ha astma så hade jag ett helt annat mind set en var jag har idag. 

Då tänkte jag att " Jag får väll ta det extra lungt och inte springa så mycket på idrotten idag" men idag så är det minna kopisar som måste påmina mig att ta med inhalatorn till idrottten och är oroliga för mig. Vilket är gulligt. Men jag är inte orolig att jag ska få svårt att andas för att jag känner min sjukdom.

Men det jag menar är att det inte hela värden att ha astma och jag ser det som en utmaning och att allt är möjligt med astma eller inte astma. 

Men ibland så kan det är ett rent skit att ha astma och att jag inte orkar ta alla mediciner osv men jag kan ändå inte ändra på att jag har det så varför läga energi på det? 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Frågor!!

VEM BRÖT FOTEN IGEN, JO JAG!!!

FÖRLÅT