Minna sjukdomar - del 1

 Idag har jag en hudsjukdom, astma och problem med leder. Det här går tyvärr i släkte och minna gammel mostrar och så vidare har samma sjukdom som jag. 

För ungefär två år sen så började jag att få utslag på hella kroppen och det var som att jag hadde fåt vattenkoppor men det hadde jag inte. Det bara fortsat att bli mer och mer röda prikar på ben och armar. 

Det lustiga var att jag inte kände dom, bara såg dom. 

Jag var mycket hos sjukhuset och lämna mycket blodprover och var där för många undersökningar. 

Men en dag så åkte vi till Ryhov och då hitta läkaren en sjukdom i min hud. Jag fick en salva som skulle ta bort utslagen. Jag har minna utslag en idag men jga har aksepterat att min hud inte är som alla andras. 

När den röda priken försviner, försviner oxå mitt pigment. Idag har ett r på mitt vänstra ben som en idag sitter kvar men resten av pigment fläckarna är borta. Jag stör mig inte så mycket på min sjukdom men den är jobbig ibland. Min psoriasis/sjukdom gör att jag allmänt blir torr. 

Jag måste smörja in mig med en bodylotion varje dag. På ett sätt så gillar jag det för man känner sig extra fräsch. Men min psoriasis är en ovanlig typ men det finns anndra som även har den. Ni som kanske har en hudsjukdom, glöm inte bort att ta hand om huden. DET ÄR VIKTIG. 

Men  jag skäms inte över min sjukdom alls. För mig är det som en del av mig.  Och om jag inte hade haft min sjuudom skulle jag inte ta han om min hud lika bra idag. Alla behöver smörja in sig någon gång för man blir tor även och man inte har en sjudom. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Frågor!!

VEM BRÖT FOTEN IGEN, JO JAG!!!

FÖRLÅT