covid-19!!!

 Jaha helt plötsligt så vissar alla i familjen ett posetift test. Vad ska vi göra? 

Ja det var så jag kännde när vårdcentralen ringde och sa att Zahra vår Inneboende fick ett posetivt test men alla anndra hadde fått ett negatift test men efter en vecka när alla andra förutom Zahra skulle testa sig var vi posetiva. 

Jag fattar inget?! 

Så helt plöstligt så satt alla i karantän i en vecka allt internätt försvan. 

Ja många kanske känner såhär nu men nu vet jag exakt hur det känns för dom som helt plötsligt inte får gå ut. 

Men det blev mycket promenader och mycket goss med våra nyföda valpar som kom för en vecka sen. 

Detta hände:

Mamma ropar till alla - vi behöver ha ett familjemöte. Jag tror att det handlar om en ny placering och att någon ska flytta hitt och det var soc som ringde ( soc = socialtjänssten) 

Mamma säger- Zahra du har corona och vi måste smitspåra detta. Alla skriker VA?

Vad var det som mamma precis sa. Ska vi sitta i karantän? betyder det att jag har corona? kommer mamma bli jätte sjuk om hon får det? Vilka har vi treffat som hon kanske har smittat? hadde vi en gäst i onsdags? 

Massa frågor snurra runt i huvudet på mig och jag försökte ta in det som hon sa för en sekund. 

Mamma sitter sen en och annan timme efter varandra och ringer massa samtal och förklara för alla vi träffat och var vi har varit vad som ska göras. 

Vi har haft kontakt med vårcentralen och de har sagt till oss vad som gäller. 

Men det vara Zahra som fick det först sen fick alla anndra det.

Just nu sitter vi i karantän och alla har tappat matlusten och orken på att sitta inne. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Frågor!!

VEM BRÖT FOTEN IGEN, JO JAG!!!

FÖRLÅT