Träning och Yoga:

 Om ni inte redan visste det så älskar jag träning och yoga. 

Jag tycker det är super viktigt att kroppen ska få röra på sig. Mitt nyårslöfte för 2021 var att äta mindre kött och försöka gå tio tusen steg om dan. jag sak vara ärlig och säga att det inte har gåt så bra och nu går jag bar tre tusen steg om dan. Men jag är INTE en latgpotats!! det kan jag lova. 

Om jag sak vara helt ärlig har jag lyckats ganska bra. Men det är klart att jag inte kan gå tio tusen steg om dan. Jag menar att ibland är man sjuk och så vidare. Nu menar jag de första tre dagarna! 

Jag försöker att göra ett yoga program minst en gång in veckan. 

Jag går oxå på dans och då är det viktigt att man kan vara rörlig och effektiv. 

Men även om man inte gå på dans eller någon annan aktivitet så borde man ta kroppen på allvar och sträcka ut kroppen lite då och då. Det behöver alla. 

Träning är något man måste göra för att leva. Å jag menar  att man inte behöver gå tio timmars pass per dag. Jag menar att man borde ta en promenad om dan kanske eller köra ett litet pass och få röra på sig. 

Mitt senaste inlägg handlade om döden och efter döden kanske man inte har skansen att ta han om kroppen. Jag vill göra allt för att min kropp ska må bra och det handlar inte bara om att vara jätte biffig och aldrig äta godis utom att man 1. ska ta hand om sin fysiska hälsa 2. att man ska ta hand om sin psykiska hälsa. 

Idag har vi massa sociala medier som instagram och där är det framförallt tusen tjejer som känner att de inte räker till och att deras kroppar är fulla och att man inte är small nog.De personer som man ser på sociala medier som tränar mår offat inte så bra och tränar bara för att andra ska se dom och tycka de är fina. Men jag bryr mig inte om de är smalla och har ett sex pack, jag bryr mig om vad som finns där inne. 

Det senaste året har jag tagit livet och kroppen på stort allvar och känner att jag borde ta hand om kroppen som jag tar hand om min lillebror. 

Man ska vara stålt för den man är och älska sin kroppen även om man är lite fluffig. 

Dem som får mest upmärksamhet är det som är anurlunda men det är oxå de personer så blir mest mobbad. 

För anndra är avensjuka att de inte kan vara säg skällva och inte bry sig vad andra tycker. 

Men sluta titta på andra och gå din egen väg för varför ska du gå en annans väg? 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Frågor!!

VEM BRÖT FOTEN IGEN, JO JAG!!!

FÖRLÅT