Alla förstör klimatet!

Så här är männniskor vanna att se det idag och det är en katastrof. Jag mår dåligt av att se det här och det här är inte okej. 

Männskor är för skälviuska och tänker på pengar men livet handlar inte om pengar. Tänk vad många måste lida va det här, både djur och människor som inte har påvärkat det här. 

Livet kan kännas oretvist men det blir mer orätvist när man inte får bästama det skällv. Ni som kanske har mycket pengar borde inte slösa bort det på dura prylar på märks kläder. För forskning visar att det som är rika oftas mår dåligast. 

Jag läste en bok där foskare undersökte en vals mage. I valens mage hittade det 30 kilo plast och det är helt ofartbart. Den här valen dog av att den hade för mycket plast i magen. Det är oretvist. Fiskar som bor i vattnet tror att plastpåsar är gelé fiskar. 

Men vi människor kan hjälpa till: 

Vi som har tråkigt, gå ut och ploka skräp, om det är somar snorkla och ta upp plast på havsboten. Det finns massa och göra men då måste världen förstå vilken farlig sitvation vi är i idag. Därför tycker jag att vi alla borde h Greta Thunberg som förebild. 

Men ta inte detta som att gjorde kommer gå under för det kommer den INTE. Men vi vill ha en mättre miljö där vi slipper använda munskydd för att inte dö i Kina. 


https://www.svtplay.se/video/29162254/lilla-aktuellt/lilla-aktuellt-kandisar-sasong-1-nu-har-filmen-om-greta-thunberg-kommit

Kolla in den här länken om ni är intreserade på att se resentionerna av Gretas nya film.

Jag försöker inte ge reklam bara vissa vilka starka känslor jag har för klimatet. Och vill informera folk om det och använder den här plattformen på ett bra sätt till välgörenheten. Men jag mår dåligt över detta och jag vet att många anndra oxå gör det och det är okej att på skit över detta vill jag bara säga. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Frågor!!

VEM BRÖT FOTEN IGEN, JO JAG!!!

FÖRLÅT