Vad kommer bloggen handla om?

Det här är mitt första inlägg på denna bloggen. Jag tycker det ska bli jättekul att få dela med mig om mitt liv. Den bloggen kommer handla om mitt liv. Man kan säga att ni kommer att få resa in i mitt liv och i min familj och vänner. 


Jag är 11 år och heter Alina och bor i Huskvarna i Jönköping. Jag älskar dans, yoga, familjen, minna hundare och minna bästa kompisar. Ni kommer säkert hör mycket om min familj och vänner. 

I denna bloggen vill jag oxå förmedla saker som jag kämpar med och andra oxå kanske gör det. Jag vill bara säga att det är okej att alltid inte må bra. 

Tillexempel under Covid är det väldigt många som har börjat må psykisk dåligt. Att sitta inlåst är inte bra för människor behöver träffa andra människor annars mår man inte bra. De är så kroppen funkar. Under föra våren stängde min skolan och jag hade hem undervisning i två månader.  För mig funkade det ganska bra för jag hade en mamma som inte jobbade och kunde hjälpa mig och min lillebror. Men så var det inte för alla. 

Jag har växt upp med att ensamkommande kommer ut och in ur vårt hus. Då har jag oxå fått sett många som mår väldigt dåligt och varit med om hemska saker. Men jag har lärt mig att även om man har det jätte tufft ett tag så klarar man sig. Vissa av det här starka personerna har gått i genom öknen och blivit kidnappade. Men dom står här och nu och mår bra och får leva ett fritt liv i Sverige.

Jag är tacksam över att min familj har tagit emot dessa människor för om vi inte hade gjort det. Vem vet var dom skulle vara idag? 

Jag hoppas denna bloggen kan hjälpa vissa av er förstå saker ni inte förstått innan. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Frågor!!

VEM BRÖT FOTEN IGEN, JO JAG!!!

FÖRLÅT