GOTT NYTT ÅR - 2021

 Gott nytt år allihopa. Nu är det äntligen 2021. Som jag har längtat. Nu hoppas vi att 2021 blir ett år utan Corona och med ett vaccin. 

Idag firar med min familj och med morbror och moster idag. Vi sak äta massa gott! 

Jag tycker detta har varit ett väldigt annorlunda år för att vi har fåt gått igenom en pandemi. Min mamma är oxå riskgrupp så min familj måste och har varit vara extra försiktiga. Men jag tycker vi människor är starka som överlever det här. Och att vi oxå är så smarta som har ett vaccin just nu. Iallafall i England. 

Min mamma har oxå mått väldigt dåligt av hennes sjukdom sen i sommras och det har varit väldigt jobbigt att se henne må så dåligt. Men det är hennes mediciner som gör henne till riskgrupp. Min mamma har en sjukdom som kallas crohns och är en tarmsjukdom.Men jag har en stark mamma, hon går  minst två promenader med hundarna om dan. Hon är den som städar tvättar och  lagar alltid mat med pappa. Så OMG vad hon är cool!!! Jag är sjukt stolt över henne!

Alla minna dans klasser har stelts in och det har varit väldigt tråkigt för mig. Jag älskar verkligen att dansa och det är så tråkigt att inte få kunna göra det.  Jag viste sen innan att det fanns en skans att jag inte skulle få dansa lika mycket eller i detta fallet inte dansa alls. Jag trodde det aldrig skulle hända men jag hade fel. Istället har jag fått dansa hemma och det har varit helt okej. 

Det jag saknar som mest med dansen är att jag inte få dansa med alla andra fantastiska dansare där. 

Men det har oxå hänt mycket bra saker detta året. Tillexempel att jag sak få en till kusin. För några veckor sedan fick jag reda på att jag och min lillebror skulle få vår femtonde kusin. 

Jag och min lillebror John fick lista ut en gåta för att få lista ut den stora nyheten med en gåta.

Detta är gåtan:

Jag är inte ens en decimeter lång, ungefär lika stor som en citron. Men jag växer hela tiden, snart är jag stor som en melon. 

Om man inte hade listat ut det en fick man klura lite till:

Jag kommer inte hinna till årets jul men när jag kommer - åh vad vi ska ha kul! Nästa sommar kommer jag till er. Min mamma och pappa tycker ni behöver en kusin mer! 

När jag och John fick veta den stora nyheten blev vi över lyckliga. Vi viste inte vad vi skulle tro på längre. 

Gott nytt år!!!! 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Frågor!!

VEM BRÖT FOTEN IGEN, JO JAG!!!

FÖRLÅT